Appearance
Версия 65 от 22.01.2025 г.
1. Добавена е възможност за изпращане на напомнящ имейл за подлежащи на профилактика пациенти. За целта в основните данни на пациента трябва да има въведен имейл, след което от Справки->Подлежащи на профилактичен преглед маркирате пациентите, на които да се изпрати напомнящ имейл и натискате бутона Изпрати напомнящ мейл.

2. В меню Управление е добавено ново подменю Права на служителя, в него се съдържат: настройките за това дали потребителят е админ/собственик и добавянето на заместващ/нает лекар, които до момента са в Настройки на служителя.

В меню Настройки на служителя се съдържат:
- Опцията за Online записване на часове;
- Автоматична проверка за Хоспитализация – добавена е възможност при създаване на нов преглед, да се прави автоматична проверка за това, дали пациента е хоспитализиран. Опцията е изключена по подразбиране. Когато се активира, при издаване/копиране на амбулаторен лист, проверката се задейства, като за целта трябва активен електронен подпис;
- Парола за финансови справки – след активиране на опцията, се визуализират полета, в които е необходимо да въведете и съответдно потвърдите парола, с която след натискане на бутона Запис, ще се достъпват всички финансови справки в програмата;
- Всички бланки/Предпочитани бланки – тези опции са свързани с визуализацията и подредбата на дървото с бланки, когато се прави преглед на пациент. В частта Всички бланки са изброени имената на документите, които се визуализират в дървото с бланките под амбулаторния лист. По подразбиране се визуализират всички. Когато натиснем върху някоя от изброените бланки, тя посивява и се зарежда в списъка на Предпочитани бланки, това означава, че само тази бланка ще се показва под амбулаторния лист. Пример: Клика се на Бланка 3 и Бланка 4, натиска се бутона Запис и от Посещения издаваме амбулаторен лист на пациент. След запис на амбулаторния лист, под него се визуализират само избраните две бланки. В списъка на Предпочитани бланки, може да се направи и подредба на избраните документи, чрез провлачване на конкретна бланка нагоре или надолу, т.е. ако преместите Бланка 4, над Бланка 3 (от примера по-горе), то тя ще се показва на първо място след амбулаторния лист.

3. В таблицата за търсене на посещения, в колона Направления, е премахнат журналния номер на бланката и се визуализира само специалността на доктора, към който е издадено направлението;
4. За бланки 5 и 5А, когато има издадена рецепта, при позициониране на издадените рецепти, в таблицата е добавена колона Протокол валиден до:, съответно колоната показва, до кога е валиден протокола, на база, на който се изписват медикаментите в рецептата;

5. Промененa е логиката за начина на преминаване към предишен и следващ амбулаторен лист, когато сме позиционирани на бланка Амбулаторен лист. Когато се натискат стрелките под Прегледи по лекар, се преминава напред/назад през всички амбулаторни листи издадени от конкретния лекар. Когато се натискат стрелките под Прегледи по пациент, се преминава напред/назад през всички амбулаторни листи издадени за текущия пациент.

6. Добавена е възможност диагнозите от Придружаващи заболявания, да бъдат изместени като Основна диагноза, независимо, че са заключени и се използват в други бланки. За целта се натиска бутона под формата на разнопосочни стрелки, пред реда на придружаващата диагноза, която искате да направите основна;

7. Актуализирани са общите условия за използване на програмата;
8. Посещения->Търсене на посещения – Опцията за търсене на посещения с незавършени/липсващи карти за оценка на риска е разделена на две отделни опции.

9. Не се визуализират анулираните направления при търсене на посещения;
10. При копиран диспансерен преглед и смяна на основната диагноза с такава, която не е диспансерна, типа на прегледа се сменя на Консултация;
11. Импорт на пациентска листа – В меню Пациенти е добавен бутон Импорт. След натискането му се появява поле Файл, кликаме върху него, избираме сваленият файла с пациенти от ПИС. След натискане на бутона Качване трябва да се изчака, докато завърши процесът, който процес проверява дали пациента го има. Ако го има, проверява дали е избран правилният тип регистрация. Ако пациента го няма, се създава в програмата, като за дата на регистрация се слага стойността на полето От дата. Всички пациенти, които не се съдържат във файла, се отписват и за дата на отписване се слага по подразбиране датата на импорт на файла, но тази дата може да бъде променяна;


12. Добавена е възможност за експорт в Ексел на резултата от справката Болнични листове за период;

13. Актуализирани статистически справки към РЗИ (Отчет 365);
14. Извикване на НРН за Амбулаторен лист и направления, за случаите, при които след лоша комуникация с НЗИС не се връща номер на бланката.
За лекари специалисти:
1. Добавена е бланка Решение на лекарска консултативна комисия.
