Appearance
Общи условия
Моля, прочетете Общите условия за ползване на системата „ХИПОКРАТ CLOUD” и ако сте съгласен с тях, отбележете съгласието си чрез маркиране на бутона „Да” пред полето „Съгласен съм с Общите условия”. След извършване на това отбелязване и натискане на виртуален бутон „Подпиши” се счита, че сте запознат с Общите условия и се задължавате да ги спазвате.
ОБЩИ УСЛОВИЯ
ЗА ПОЛЗВАНЕ НА СИСТЕМАТА ХИПОКРАТ (hipokrat.bg)
"Контракс" АД е търговското дружество, регистрирано в Търговския регистър, воден от Агенцията по вписванията, с ЕИК 175415627, със седалище и адрес на управление: гр. София 1113, район "Изток", ул. "Тинтява" № 13, тел. 02 960 97 77, адрес на електронна поща (e-mail): dpo@kontrax.bg и е лице, регистрирано по Закона за данъка върху добавената стойност, и регистриран администратор на лични данни по Закона за защита на личните данни.
Настоящият документ съдържа общите условия за ползване на предоставяните от "Контракс" АД чрез системата Хипократ (hipokrat.bg) услуги и урежда отношенията между "Контракс" АД, наричан по-нататък за краткост Доставчик, и всяко едно от регистрираните лица в системата Хипократ (hipokrat.bg), наричана по-нататък за краткост Системата.
I. OБЩИ РАЗПОРЕДБИ
Дефиниции
Чл. 1. При прилагане и тълкуване на настоящите Общи условия използваните термини и изрази ще имат следното значение:
- Лични данни – всяка информация, свързана с идентифицирането на физическото лице или физическите лица, което може да бъде идентифицирано пряко или непряко чрез идентификатор като име; идентификационен номер; данни за местонахождение; онлайн идентификатор; физическа, физиологическа, генетична, психическа, умствена, икономическа, културна или социална идентичност на това физическо лице.
- Системата (Хипократ, hipokrat.bg) е уеб-базирана система, собственост на Доставчика, предназначена за използване от лекари и други лица, които имат отношение към работата на лечебните заведения. Системата помага на регистрираните Клиенти и техните Потребители в онлайн режим да боравят с медицинска и пациентска информация, да обменят здравни данни с други системи, да отчитат медицинската си дейност пред различни институции, да подписват електронни документи и да изпълняват ежедневните си дейности в съответствие с изискванията.
- Електронен документ е електронен документ по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис.
- Нарушение на сигурността на лични данни – нарушение на сигурността, което води до случайно или неправомерно унищожаване, загуба, промяна, неразрешено разкриване или достъп до лични данни, които се предават, съхраняват или обработват по друг начин.
- Злоумишлени действия са действия или бездействия, нарушаващи Интернет етиката или нанасящи вреди на лица, свързани към Интернет или асоциирани мрежи, изпращане на нежелана поща (непоискани търговски съобщения, spam, junk mail), препълване на каналите (flood), получаване на достъп до ресурси с чужди права и пароли, използване на недостатъци в системите с цел собствена облага или добиване на информация (hack), извършване на действия, които могат да бъдат квалифицирани като промишлен шпионаж или саботаж, повреждане или разрушаване на системи или информационни масиви (crack), изпращане на "троянски коне" или предизвикване инсталация на вируси или системи за отдалечен контрол, смущаване нормалната работа на останалите потребители на Интернет и асоциираните мрежи или извършване на каквито и да е било други действия, които могат да се квалифицират като престъпление или административно нарушение по българското законодателство или по друго приложимо право.
- Интернет страница по смисъла на настоящите Общи условия означава съставна и обособена част от уебсайт.
- Информационна система/Система е всяко отделно устройство или съвкупност от взаимосвързани или сходни устройства, което, в изпълнение на определена програма, осигурява (или един от елементите, на което осигурява) автоматична обработка на данни.
- Клиент е дееспособно физическо или юридическо лице, регистрирано в Системата с РЗИ номер (уникален регистрационен номер, издаван от Регионална здравна инспекция) и БУЛСТАТ/ЕИК. Клиентът дължи цена за абонамент или такса за минималния период на предплащане съгласно Тарифния план за всички регистрирани от него служители - в това число наети лекари, регистратори, лабораторни лекари и др. пряко свързани с дейността му. Клиентът дължи цена за абонамент или такса за минималния период на предплащане съгласно Тарифния план и за всяка от специалностите на един лекар, в случаите, когато има регистрирани потребителски профили ( с Потребителско име и парола) и прегледи за всяка от специалностите.
- Потребител е дееспособно физическо лице, регистрирано в системата с потребителско име и парола. Потребителят работи от името и за сметка на определен Клиент, като упражнява функциите на определен служител или служители. Потребителят може също така да е трето лице, оторизирано от Клиента временно да изпълнява функции от негово име (Например: външен за лечебното заведение заместващ лекар). Заместващите лекари получават временна оторизация за работа с пациентските данни в системата, когато не са служители на Клиента.
- Служител е абстракция на роля, която физическо лице - потребител изпълнява в системата при работата си от името на Клиента, например лекар с конкретна специалност, управител, счетоводител, одитор и др. Всеки Потребител работи от името на и с правата на един или повече Служители. Такива са всички лица получили право на достъп и генериращи документи от името на Служител или Клиента.
- Идентификатор е валиден адрес на електронна поща (e-mail) за контакт, с който Потребителят се е регистрирал в Системата и който служи за индивидуализирането му и за достъп до потребителския му профил в Системата.
- Парола е избран от Потребителя код от букви, цифри и други знаци, който заедно с идентификатора му индивидуализира същия и който заедно с идентификатора служи за достъп до части от Системата и в частност – до Клиентския му профил.
- Вход в Системата е процес по идентифициране на Потребителя, при когото той, или въвежда своите идентификатор и парола, или натиска виртуален бутон за вход чрез външна система – Facebook или Google.
- Клиентски профил е обособена част от Системата, съдържаща информация за Клиента, изисквана при регистрацията, и съхранявана от Доставчика. Клиентът чрез своите потребители има достъп до Клиентския профил след Вход в Системата.
- Случайно събитие е непредвидено по време на действието на лиценза обстоятелство от извънреден характер, което прави предоставянето на услугите обективно невъзможно.
- Уебсайт/сайт (“website”) е обособено място в глобалната Интернет мрежа, достъпно чрез своя унифициран адрес (URL) по протокол HTTP, HTTPS или друг стандартизиран протокол и съдържащо файлове, програми, текст, звук, картина, изображение или други материали и ресурси.
- Ресурси са обекти на интелектуална собственост - електронни документи, електронни услуги, текстово съдържание, изображения, функционалности, стилови настройки и други, спомагащи работата на Системата при изпълнение на поставените софтуерни задачи.
- Услуги са предоставяните на Клиента, посредством Системата, възможности за боравене с медицинска и пациентска информация, за обмен на здравни данни с други системи, за отчитане на медицинската дейност пред различни институции, за подписване на електронни документи, както и други услуги, предмет на непрекъснато развитие и допълване.
- Лечебно заведение е организационно обособена структура на функционален принцип, в която лекари или лекари по дентална медицина самостоятелно или с помощта на други медицински и немедицински специалисти осъществяват всички или някои от следните дейности:
- диагностика, лечение и рехабилитация на болни;
- наблюдение на бременни жени и оказване на родилна помощ;
- наблюдение на хронично болни и застрашени от заболяване лица;
- профилактика на болести и ранно откриване на заболявания;
- мерки за укрепване и опазване на здравето;
- трансплантация на органи, тъкани и клетки;
- Лична сметка на Клиента - „Контракс” АД води индивидуална Лична сметка за всеки свой Клиент, в която отразява получените плащания от Клиента и усвоените парични средства за заплащане на цените за предоставяните Услуги, съгласно Раздел II от тези Общи условия. Данните за движението по Личната сметка са достъпни през Системата.
- Лихви върху паричните средства в Личната сметка на Клиента не се начисляват.
- Данните за получаваните по разплащателната сметка на „Контракс” АД парични средства (дължимата сума в български лева, датата на плащането) се отразяват в Личната сметка на Клиента в срок до пет (5) календарни дни след датата на получаването им от „Контракс” АД.
- Преди началото на поредния срок за предоставяне на услугите, постъпилите по Личната сметка на Клиента парични средства се намаляват с размера на абонаментната цена за лиценз / такса или сбор от такси за следващия минимален период за достъп до ресурсите. Ако по Личната сметка на Клиента не са постъпили достатъчно парични средства за заплащане на Услугите, „Контракс” АД има право да прекъсне предоставянето на Услугите уговорени в Договора.
- Салдо е остатъкът от платените средства или непокрити задължения за даден Клиент, получава се като разлика между приход и разход по Личната сметка на Клиента. Остатъкът от средствата по Индивидуалната сметка на практиката, ако има такъв, ще се счита плащане за следващия (минимален) абонаментен период за лиценз по Тарифен план. Ако сумата е недостатъчна за цената на минималния период, акаунтът се заключва за всички Потребители на клиента до издължаване на дължимата част. Ако сумата надвишава цената за услугите според правилата на Тарифния план, ще се счита авансово плащане за следващи периоди.
- Абонаментен период – определя се от платените средства или непокрити задължения за даден Клиент, получава се като разлика между приход и разход по Личната сметка на Клиента на база заявените от Клиента услуги. СРОКЪТ за достъп до ресурсите и функционалностите на Системата е пряко зависим от поръчаните и заплатени (пакетни) услуги по Тарифния план, броят оторизирани служители и/или броят на генерираните документи от всеки от тях (ако такова условие е приложимо по Тарифния план) и внесените по Индивидуалната сметка на Клиента средства. Ако се измени броят на служителите в практиката, то е необходимо доплащане за неплатените към момента услуги за служители или промяна в лицензния срок за продукта.
Предмет
Чл. 2.
- Доставчикът предоставя предвидените и описани по-долу услуги на Клиента посредством Системата, след извършване на първоначална регистрация, при съобразяване и стриктно спазване от страна на Клиента с настоящите Общи условия, както и на допълнително посочени на съответните Интернет страници в Системата изисквания за конкретните услуги.
- Предоставянето на услугите не обхваща осигуряване на оборудване (desktop или мобилно) и свързаност за пренос на информация между Клиента и съответната Интернет страница, необходими за осъществяване достъп до Системата. Доставчикът не носи отговорност, ако достъпът до Системата не може да се осъществи поради проблем в средата на Клиента – хардуерен и/или софтуерен проблем, проблем с Интернет свързаност и др.
Чл. 3.
- Доставчикът на Системата си запазва правото да допълва и/или модифицира услугите ѝ с оглед нейното подобряване и разширяване.
Регистрация и съгласие с Общите условия
Чл. 4.
- За да използва предоставяните от Доставчика услуги, Клиентът следва предварително да регистрира Потребител в Системата, като попълни съответната електронна форма за регистрация, която е достъпна в реално време (on-line) в Интернет, и изрази своето съгласие с настоящите Общи условия.
- Потребител, който е с роля управител на лечебно заведение, може да въведе в Системата останалите служители на своето лечебно заведение. Незадължително, може да посочи и адрес на електронна поща на някои от тях. Когато в Системата няма регистриран Потребител с посочения адрес на електронна поща, този адрес получава препратка към електронната форма за регистрация по ал. 1.
- Чрез маркиране на чек бокс пред текста "Съгласен съм с Общите условия" и натискане на съответния виртуален бутон, Потребителят извършва електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронния подпис, с което декларира, че е запознат с настоящите Общи условия, приема ги и се задължава да ги спазва. Доставчикът може да съхранява в лог-файлове на своя сървър IP адреса на Потребителя, както и всяка друга информация, необходима за идентифициране на Клиента и Потребителя и възпроизвеждане на електронното му изявление за приемане на Общите условия, в случай на възникване на правен спор. Текстът на настоящите Общи условия е достъпен в Интернет на адрес https://identity.hipokrat.bg/Home/Privacy по начин, който позволява неговото съхраняване и възпроизвеждане.
- Преди извършване на изявлението по ал. 3 Потребителят може свободно да поправя въведената от него информация в електронна форма за регистрация.
- При попълване на електронната форма за регистрация, Потребителят е длъжен да предостави адрес на електронна поща и един от следните начини за Вход в Системата: парола или Facebook профил, или Google профил. Може, но не е задължително, да въведе своето име, фамилия и телефон за връзка. Потребителят гарантира, че данните, които предоставя в процеса на регистрация, са верни, пълни и точни и при промяна на последните, ще ги актуализира своевременно. В случай на предоставяне на неверни данни, Доставчикът има право да прекрати или спре незабавно предоставянето на услугите, както и поддържането на регистрацията на Клиента и Потребителите му.
- Клиентът може да предостави достъп за регистрация в Системата на трето лице като представител на представляван от него Служител. Контракс АД не носи отговорност за действията на потребителите, на които е предоставен такъв достъп.
Достъп до системата
Чл. 5.
- При регистрацията си Потребителят потвърждава своя адрес на електронна поща и посочва един от следните начини за Вход в Системата: парола или Facebook профил, или Google профил.
- Чрез въвеждане на идентификатора и паролата си на съответните места в уебсайта на Системата или чрез натискане на виртуален бутон за вход чрез външна система – Facebook или Google – и след натискане на виртуалния бутон „Вход”, Потребителят получава достъп до части от Системата и в частност – до Клиентския си профил.
- Нито Facebook, нито Google получават достъп до информация от Системата. Ролята на тези външни системи се изчерпва с това, че позволяват на Потребителя да не поддържа парола за Системата. Използването им е по желание на Потребителя и може да бъде прекратено от него по всяко време.
- Потребителят носи пълна отговорност за опазването на своята парола и е длъжен да полага всички грижи и да предприема необходимите мерки, с цел опазването ѝ; да не я прави достояние на трети лица и да уведомява незабавно Доставчика в случай на осъществен неправомерен достъп.
Изменение на Общите условия
Чл. 6.
- Доставчикът си запазва правото при настъпили промени в предлаганите услуги чрез Системата, както и във връзка със законодателни промени, които рефлектират върху предоставяните услуги, Общите условия да бъдат променяни едностранно от Доставчика.
- При извършване на промени в настоящите Общи условия, Доставчикът довежда до знанието на Клиента и Потребителите му извършените промени в 7-дневен срок от извършването им чрез публикуването им в уебсайта на Системата и/или чрез публикуване на съобщение за изменението на Общите условия, съдържащо текста на измененията или електронна препратка към Интернет страница, на която изменените Общи условия са разположени.
- Ако в рамките на срока по ал. 2 Потребителите приемат промените или не ги отхвърлят, се считат обвързани от тях.
- Ако официален представител на Клиента заяви писмено по официален канал в срока по ал.2, че отхвърля промените, се счита, че договорът се прекратява в срок от 1 (един) месец от получаване на изявлението за отхвърляне. След изтичане на срока „Контракс“ АД прекратява достъпа до акаунта на Клиента. Неизразходваните за абонамент средства по Индивидуална сметка, при заявен отказ от договора, подлежат на връщане, след изрично писмено искане официален представител на Клиента, подадено по официален канал до Контракс АД. Не подлежат на връщане суми, платени за услуги за предплатен абонаментен период, чието ползване е започнало към датата на заявяване връщането.
II. ПРЕДОСТАВЯНИ УСЛУГИ
Услуги, предоставяни посредством Системата
Чл. 7.
- Услугите, предоставяни от Доставчика и Системата помагат на регистрираните Клиенти и Потребителите им да боравят с медицинска и пациентска информация, да обменят здравни данни с други системи, да отчитат медицинската си дейност пред различни институции, да подписват електронни документи и да изпълняват ежедневните си дейности в съответствие с изискванията.
- Доставчикът няма задължението да осигури услугите на Клиенти, които нямат действащ платен лиценз за използване на Системата.
- Според срока на валидност на активираната услуга „Контракс” АД предлага следните видове услуги:: a. Месечни абонаментни услуги – регламентирани в Тарифния план, даващи право на достъп до ресурсите на Системата и нейните функционалности. Правото за достъп се предоставя след предплащане на дължимата цена по условията на Тарифния план за Клиента и всички негови регистрирани служители и се преустановява след изтичане на абонаментния период, за който е предплатен достъпът или изчерпване на средствата по сметката на Клиента; b. Пакетни услуги, регламентирани в Тарифния план, достъпът, до които се осъществява след заплащане на съответната цена и активирането им и се преустановява след изчерпване на предплатения от Клиента пакет услуги за период 6 / 12 месеца или друго по договор с клиента;
- Цените за получаване на достъп до предплатените услуги са обявени в Тарифния план на съответната Интернет страница в уебсайта, от който е достъпна Системата, и са предмет на актуализиране от страна на Контракс. Посоченият размер на цените включва дължимия данък върху добавената стойност /в случай, че такъв се дължи/.
- Клиентът може да извърши плащането на цената на услугата или абонамента по всеки един от посочените в съответната Интернет страница начини. Минималният период, за който Клиентът може да предплати услуга по чл. 7. ал.3, предоставяна от „Контракс” АД чрез Системата е 6 месеца / 12 месеца в зависимост от определените в Тарифния план условия за ползване и таксуване. Изключение се допуска при изрично писмено договаряне между страните с индивидуален договор за продажба на услуги.
- НОВИ АБОНАТИ: При заявяване на абонаментна услуга „Контракс” АД предоставя на Клиента възможност за тестово използване на предоставяните посредством Системата услуги за срок от 30 (тридесет) дни, без да заплаща предварително съответната абонаментна такса за лиценза.
- НОВИ АБОНАТИ: В случай, че желае да продължи да използва Системата и след изтичане на срока по ал. 6 Клиентът следва да заплати съответната абонаментна такса до 1-вият ден на новия абонаментен период. В този случай, Клиентът заплаща абонамента такса и за ползване на Системата по време на тестовия срок по ал. 6
- НОВИ АБОНАТИ: В случай, че след изтичане на срока по ал. 6 Клиентът не желае да продължи ползването на Системата, съответно не заплати до 1-вият ден на новия абонаментен период абонаментната такса, индивидуалният договор, сключен с него въз основа на настоящите Общи условия, се прекратява. В този случай Клиентът не дължи заплащане на абонаментна такса за ползване на системата по време на тестовия срок по ал. 6.
Използване на Системата
Чл. 8.
- Доставчикът осигурява защитена връзка за обмен на данни. Връзката между браузъра на Потребителите и сървъра на Доставчика при използването на Системата се извършва през криптирана сесия (SSL).
- Потребителят се задължава да прекратява сесията, изградена след изпълнен Вход в Системата, чрез натискане на виртуалния бутон „Изход” с оглед сигурността при опазване на данните.
- Доставчикът не носи отговорност за нормалното използване на Системата и предоставяните посредством нея услуги, в случаите, когато Потребителят не използва указаните на съответните Интернет страници на Системата като необходими техническо и софтуерно оборудване и Интернет връзка.
III. ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
Лични данни
Чл. 9.
- Доставчикът има право да събира и използва информация относно Потребителя, когато същият се регистрира в Системата. Информацията, чрез която Потребител може да бъде идентифициран в Системата, е адрес на електронна поща. При регистрация, Потребителят може да включи (но не е задължително) име, фамилия, телефон за връзка.
Чл. 10.
- Доставчикът полага дължимата грижа и отговаря за защита на информацията за Клиента и Потребителите му, станала му известна по повод на предоставяне на услугите – предмет на настоящите Общи условия, освен в случаите на непреодолима сила, случайно събитие или злоумишлени действия на трети лица.
- С изразяване на съгласие с настоящите Общи условия Потребителят се съгласява информацията за него да бъде обработвана по предвидения в тях ред.
- При злоумишлени действия по смисъла на настоящите Общи условия или са нарушени права или законни интереси на трети лица, Доставчикът има право да предостави личната информация за Клиента и Потребителите му на съответните компетентни държавни органи съгласно действащото законодателство.
III.Цели, за които може да се използва информацията и заличаване
Чл. 11.
- Доставчикът събира и използва информацията за целите, предвидени в настоящите Общи условия.
- Доставчикът, в качеството си на обработващ личните данни, заличава личните данни при отпадане на основанието за обработката им по възлагане от Клиента.
- Лични данни на практикуващи лекари се променят/изтриват след подаване на форма за искане на субект на данни и данните ще бъдат обработени по надлежен начин.
- Личните данни се събират, съхраняват и обработват единствено и само за целите на предоставяната услуга така, както е описана в настоящите Общи условия, съгласно приложимите разпоредби на действащото законодателство и на основания Член 6, ал.1, буква б от Регламент 2016/679 на ЕП (GDPR)
- Лична информация, предоставена в хартиен вид, подлежи на унищожение чрез шредер, след изтичане на срока за нейното съхранение или срока на целта, за която е била събирана.
Срок на съхранение
Чл. 12.
- Необходимата за съхранение информация и документация за пациентите и практиката се разпечатва посредством системата от Потребителите на Клиента и се съхранява от него на хартиен носител или в електронен формат. „Контракс“ АД не носи отговорност за унищожаването на данни по невнимание или каквото и да е друго, независещо от Доставчика събитие, довело до загуба на информация.
- Лични данни на пациенти, чиито лични лекари, използващи Системата, могат да регистрират в системата: • Медицински досиета, зададен в Закона за здравето изм., бр. 24 от 22.03.2019 г., в сила от 1.01.2020 г – носители на ТЕЛК и НЕЛК. Съхраняват се от медицинските лица за срок от 40 години след последното издаване. За всички останали документи срокът е 5 години. • Закон за здравето, чл. 132, ал. 3 – ЛЗ по чл.131, ал.1, т.2 от ЗЗ (СИМП с разрешение за извършване на дейности по асистирана репродукция) медицинските лица съхраняват информацията 30 години.
- Наредба №39/16.11.2004г. за профилактичните прегледи и диспансеризацията
- чл. 9, ал. 1 - Лечебните заведения съхраняват медицинската документация за извършените от тях профилактични прегледи и изследвания три години
- чл. 9, ал. 2 - Личният лекар съхранява медицинската документация за всички извършени профилактични прегледи и изследвания на пациентите, включително извършени и от други лечебни заведения, три години след навършване на 18- годишна възраст - за децата, а при бременните – три години след прекратяване на бременността.
- Болнични листове – Чл. 54, ал. 4 от Наредба за медицинската експертиза – Анулираните листове се съхраняват от медицинските лица за срок от 3 години след датата на издаването им.
- Зелени и жълти рецепти – срок на съхранение от медицинските лица 1 година съгласно Чл. 12, ал. 1 от НАРЕДБА № 4/04.03.2009 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ПРЕДПИСВАНЕ И ОТПУСКАНЕ НА ЛЕКАРСТВЕНИ ПРОДУКТИ
Разкриване на информацията
Чл. 13.
- Доставчикът се задължава да не разкрива никаква лична информация за Клиента и Потребителите му и да не предоставя събраната информация на трети лица – държавни органи, търговски дружества, физически лица и други, освен в случаите когато: · е получил изричното съгласие на Потребителя при регистрацията или в по-късен момент; · информацията е изискана от държавни органи или длъжностни лица, които, според действащото законодателство, са оправомощени да изискват и събират такава информация при спазване на законово установените процедури; · други посочени в закона случаи.
Права на Потребителя в качеството му на субект на личните данни
Чл. 14. Потребителят, в качеството си на субект на личните данни, има следните права:
- Да изисква от Доставчика да коригира, или ограничи обработването на неговите лични данни или да направи възражение срещу обработването на тези данни;
- Да изисква от Доставчика да изтрие без ненужно забавяне неговите лични данни, което ще се извърши, ако са приложими условията на Чл.17 от Регламент 2016/679 на ЕП;
- Да получи при поискване от Доставчика своите лични данни;
- Да поиска преносимост за своите лични данни, и то да се реализира, ако това е приложимо, съгласно Чл.20 на Регламент 2016/678 на ЕП.
- Да бъде уведомен за инициираните от Доставчика корекции, изтриване и ограничаване в администрирането на своите лични данни, ако изрично поиска това;
- Да подава жалба до надзорния орган – Комисията за защита на личните данни – по отношение на своите лични данни, които е предоставил на Доставчика – като обработващ лични данни.
- Да предяви искане за изпълнение на своите права за заличаване на правата му като Клиент към Доставчика като обработващ лични данни в писмен вид – на хартиен носител или чрез електронна поща, като използва следните точки за контакт:
- Пощенски адрес: София 1113, ул. „ Тинтява" 13;
- Електронна поща: dpo@kontrax.bg При подаване на писмено искане следва по несъмнен начин да удостовери самоличността си.
- За съдействие по въпросите по защита на лични данни и общо за Регламент 2016/679 на ЕП, може да се обърне към Длъжностно лице за защита на данните на Доставчика:
- Име: Мария Игнатова
- Тел: 02/ 960 9777
- Електронна поща: dpo@kontrax.bg
Технологична среда на Системата
Чл. 15.
- Компонентите на Системата работят в облачна среда и данните се съхраняват върху облачна инфраструктура, физически разположена на територията на Европейския Съюз.
- Базите данни се криптират в реално време на ниво файл, което гарантира, че никой, освен Системата, няма достъп до информацията, дори при физически достъп до носителите.
- Доставчикът на облачните услуги осигурява необходимите технически средства за спазване на изискванията на Регламент 2016/679 на ЕП (GDPR) на системно ниво. За повече информация: https://docs.microsoft.com/en-us/compliance/regulatory/gdpr-dsr-Azure
IV.Цели, за които може да се използва информацията и заличаване
Права и задължения на Доставчика
Чл. 16.
- Доставчикът се задължава да полага дължимата грижа за предоставяне възможност на Клиента и Потребителите му за нормално използване на услугите – предмет на настоящите Общи условия.
- Доставчикът се задължава да осигури криптирана връзка за предаване и съответно получаване на електронни документи и информация посредством Системата.
- Доставчикът няма задължението и обективната възможност да проверява наличието на надлежна представителна власт на Клиента.
- Доставчикът няма задължението и обективната възможност да извършва наблюдение и да контролира дейността на Клиента и начина, по който същият използва Системата чрез Потребителите си, нито да проверява съдържанието на електронните документи, съобщения и другите данни, които Клиентът изпраща посредством Системата, както и правилността на наредените плащания или наличието на правомощия от страна на Клиента за извършване на плащания.
- Доставчикът няма задължението да търси факти и обстоятелства, указващи извършването на неправомерна дейност от страна на Клиента и Потребителите му посредством използването на услугите.
- Доставчикът няма задължението и обективната възможност да контролира съответствието на съдържанието на изпращаните посредством Системата електронни документи с изискванията на действащото законодателство.
Чл. 17.
- Доставчикът има право (но не и задължение) да инсталира върху компютрите на Потребителя кукита (cookies) – малки текстови файлове, които се запазват от Интернет страницата чрез Интернет браузъра върху твърдия диск на Потребителя и дават възможност за възстановяване на информация за Клиента, като го идентифицират, и за проследяване на действията му в Системата. С приемането на настоящите Общи условия, Потребителят дава съгласието си за приемане на тези cookies, необходими за работа със Системата.
Чл. 18.
- Доставчикът има право да спре достъпа на Потребителя до Системата, ако той не е осъществявал Вход в Системата в продължение на 12 (дванадесет) последователни месеца.
- Доставчикът има правото да спре достъпа на Потребител до Системата и в случай, че той наруши право на интелектуална собственост на Доставчика върху съдържащите се в Системата елементи – обекти на интелектуална собственост. "Текстът на настоящите Общи условия е достъпен в Интернет на адрес
Права и задължения на Клиента и потребителите му
Чл. 19.
- Потребителят има право на достъп в режим on-line до услугите, предоставяни посредством Системата, при спазване на настоящите Общи условия и изискванията, определени от Доставчика за всеки отделен вид услуга. За да може да ползва услугите, Потребителят следва да изпълни Вход в Системата.
- Потребителят има право на достъп и на корекция през Системата на личните си данни, както и на идентификационните данни на Служител, представляван от него, предоставени при регистрацията.
Чл. 20.
- Клиентът се съгласява да се придържа към условията, определени от Доставчика, във връзка с особеностите на услугите по отношение типа на режима на предоставяне, както и по отношение на всяка друга линия на поведение, възприета от Доставчика и предназначена да защитава или подобрява качеството и надеждността на услугите.
Чл. 21.
- Клиентът следва да съхранява получените от него посредством Системата електронни фактури локално по чл. 17, ал. 3 с оглед изпълняване на задълженията на лечебното заведение за съхраняване на данъчни и счетоводни документи съобразно изискванията действащото българско законодателство.
Чл. 22.
- Правата на интелектуална собственост върху ресурсите в Системата (без наличните бази данни) са обект на закрила по Закона за авторското право и сродните права, принадлежат на Доставчика и не могат да бъдат използвани в нарушение на действащото законодателство.
- Правото на достъп до Системата на Клиента не включва правото да се модифицират обекти на интелектуална собственост.
- При всяко нарушение на правата на интелектуална собственост върху ресурсите на Доставчика, Клиентът дължи на Доставчика неустойка, съобразени с размера на нанесените вреди.
Чл. 23.
- Клиентът се задължава при ползване на предоставяните от Доставчика услуги да не зарежда, разполага на сървъра на Доставчика, разпространява или използва по какъвто и да било начин и да не прави достояние на трети лица информация, данни, текст, както и всякакви други материали, противоречащи на българското законодателство, Интернет етиката, правилата на морала и добрите нрави.
- При неспазване на изискванията на ал. 1, Доставчикът има право незабавно и без предварително предупреждение да спре достъпа на Клиента и оторизираните от него трети лица до съответната информация или материали, както и право на обезщетение за всички претърпени вреди и пропуснати ползи, които са пряка и непосредствена последица от неизпълнението на задълженията по предходната алинея от страна на Клиента
- Клиентът се задължава при използване на Системата: · да не нарушава чужди имуществени или неимуществени права; · да уведомява незабавно Доставчика за всеки случай на извършено или открито нарушение при използване на Системата; · да не се намесва в правилното действие на Системата, включително, но не само, да не осуетява процедурата по идентификация на друг Клиент, да не осъществява достъп извън предоставения, да не накърнява или възпрепятства наличността, надеждността или качеството на услугите по отношение на останалите Клиенти. · да не извършва злоумишлени действия по смисъла на настоящите Общи условия.
- В случаи на нарушение на някое от задълженията по предходните алинеи Доставчикът има правото да сезира компетентните държавни органи за установяването му.
Чл. 24.
- Освен в случаите когато е изрично уговорено, Клиентът не може да възпроизвежда, променя, заличава, публикува, разпространява и разгласява по друг начин ресурсите, съдържащи се в Системата.
Отговорности
Чл. 25.
- Доставчикът не гарантира за достоверността и пълнотата на съдържанието на получаваните посредством Системата електронни документи и информация.
- Доставчикът няма задължението и не гарантира, че предоставяните посредством Системата услуги ще удовлетворят изискванията на Клиента.
- С приемане на настоящите Общи условия, Клиентът декларира, че използването на Системата ще бъде изцяло на негов риск и отговорност, а страните се съгласяват, че Доставчикът не отговоря за евентуално причинени на Клиента или негов представител при ползване на предоставяната услуга вреди, освен ако същите са причинени от Доставчика умишлено или при проявена груба небрежност.
- Доставчикът не носи отговорност за вреди, причинени върху софтуера, хардуера или телекомуникационните съоръжения, или за загуба на данни, произтекли от материали или ресурси, получени, заредени или използвани по какъвто и да било начин посредством Системата.
- Доставчикът не е страна по договор между лечебното заведение и трети лица, например държавни институции, и не носи отговорност за: · какъвто и да е спор между лечебното заведение или неговите служители и третото лице; · неоторизирани плащания от името на лечебното заведение и за негова сметка, извършени от трети лица, които разполагат със средства, идентифициращи Клиента; · погрешно наредено плащане от Клиента, потвърдено с валидно средство за идентификация; · неосъществено плащане, в случай че банката на Клиента откаже да извърши плащането или не е в състояние да го извърши, независимо от причините за това; · отказ на контролните медицински институции да заплатят за извършена дейност от лечебното заведение.
Чл. 26.
- Доставчикът не отговаря за съдържанието на предаваните електронни документи и информация, както и за дейността на Клиента.
- Доставчикът не отговаря за съдържанието на извлечените електронни документи и информация при използване възможностите за търсене и сортиране в Системата.
- Доставчикът не носи отговорност за претърпени вреди и пропуснати ползи, произтекли от използването, достъпа или недостоверността на Интернет страници и ресурси, станали достъпни чрез поставените в Системата електронни препратки и рекламни банери или чрез използване на услугите на Системата.
- Доставчикът не носи отговорност за противоправния характер на дейността на третите лица или за възникването, гарантирането, изпълнението, изменението и прекратяването на поети задължения и ангажименти във връзка с предлаганите от третите лица стоки и услуги, както и не отговаря за претърпени вреди и пропуснати ползи, произтекли от тези отношения.
- Доставчикът не носи отговорност за противоправния характер на документи, издадени от Клиента, изпращани посредством Системата или за възникването, гарантирането, изпълнението, изменението и прекратяването на поети задължения във връзка с предоставяне на стоки или услуги, посочени като основание за издаване на електронните документи, изпращани посредством същата, както и за претърпени вреди и пропуснати ползи, произтекли от тези отношения.
Чл. 27.
- Доставчикът не носи отговорност за непредоставяне на услугите при настъпване на обстоятелства извън неговия контрол – случаи на непреодолима сила, случайни събития, проблеми в глобалната мрежа Интернет и в предоставянето на услуги извън контрола на Доставчика.
- Страните приемат, че Доставчикът не носи отговорност за непредоставянето на услугите или предоставянето им с влошено качество в следствие от извършвани тестове от страна на Доставчика с цел проверка на оборудване, връзки, мрежи и други, както и тестове, насочени към подобряване или оптимизиране на предоставяните услуги. В тези случаи Доставчикът предварително уведомява Клиента и Потребителите му за възможното временно не предоставяне, съответно за влошеното качество на услугите.
Чл. 28.
- Клиентът е длъжен да обезщети Доставчика и всички трети лица за всички претърпени вреди и пропуснати ползи, включително за платени имуществени санкции, понесени разходи, и/или платени обезщетения на трети лица във връзка с извършени от страна на Клиента деяния при използване на предоставяните посредством Системата услуги в нарушение на българското законодателство, приложимите чужди закони, настоящите Общи условия, добрите нрави или Интернет етиката.
V.ЦЕНИ И УСЛОВИЯ ЗА ЗАПЛАЩАНЕ НА УСЛУГИТЕ
Чл. 29.
Клиентите дължат на „Контракс” АД заплащане за договорените услуги, както следва: a) Месечна абонаментна такса, по условията, регламентирани в Тарифния план, за регистриран Служител, използващ ресурсите на системата и/или генериращ документи чрез нея. Заплащането на таксата осигурява достъп до услугите, за които е сключен договорът между „Контракс” АД и Клиента за съответния период; b) Цена на абонамент за 6 или 12 месечен период (пакетна услуга), по условията, регламентирани в Тарифния план, за всеки регистриран Служител, използващ ресурсите на системата и/или генериращ документи чрез нея. Заплащането на абонамента осигурява достъп до услугите, за които е сключен договорът между „Контракс” АД и Клиента за съответния 6 или 12 месечен период. c) Други такси регламентирани в индивидуален договор.
Цените за предоставените услуги се заплащат по банков път: Банка ДСК, сметка: BG28 STSA93000008577684BIC: STSABGSFБанка: „Банка ДСК” СКЦПолучател: КОНТРАКС АД
При плащане на цените по банков път, плащането се счита за извършено на датата на постъпване на сумите по сметките на „Контракс” АД.
Размерът на цената на абонамент за период за достъп до ресурсите и функционалностите на системата се определя по цени, съобразно действащия Тарифен план на „Контракс” АД.
Всички суми за предоставяне на услуги се заплащат в зависимост от техния вид и специфика, по цени съгласно действащия Тарифен план на „Контракс” АД.
„Контракс” АД МОЖЕ да определи в Тарифния план обща стойност на услугите предлагани в пакетна услуга.
„Контракс” АД издава фактура на Клиента съобразно действащото законодателство за получено плащане по различните видове цени при всяка от използваните форми на разплащане. Срокът за издаване на фактура е до пет (5) календарни дни след датата на получаването на плащането от „Контракс” АД.
Всички суми за предоставените предплатени услуги от „Контракс” АД се дължат за всеки започнат период на потребление на предплатените услуги.
Клиентът има право да променя периода на предплащане, като направи съответно плащане за определения минимален период по действащите ОБЩИ УСЛОВИЯ и Тарифния план.
„Контракс” АД обявява публичен Тарифен план за предоставяните чрез Системата услуги. При промяна на Тарифния план, то той се обявява в срок от 7 дни преди датата на влизането му в сила. „Контракс” АД предоставя Тарифния план на разположение на Клиентите на общодостъпни места, включително в Системата и в своя– уебсайт https://hipokrat.bg/.
„Контракс” АД има право да предоставя услугите на Клиентите с определена търговска отстъпка от стандартния Тарифен план или при промоционални условия, което оповестява предварително, а при необходимост договаря и с индивидуален договор за продажба на услуги.
Отчитането на закупените лицензи, дължими такси и тарифирането на ползваните от Клиентите услуги се извършват от „Контракс” АД чрез автоматизираната му подсистема за отчитане на лицензите в Системата и въз основа на приложимата тарифа и/или ценова листа.
VI.ДЕЙСТВИЕ НА ЛИЦЕНЗА
Прекратяване
Чл.30.
- Освен в случаите предвидени в настоящите Общи условия, действието на лиценза на Клиента за ползване на Системата се прекратява и при настъпване на някое от следните обстоятелства: a) преустановяване на дейността на Доставчика или прекратяване поддържането на Системата; b) взаимно съгласие на страните; c) други предвидени в закона случаи.
- Клиентът има право по всяко време по своя собствена преценка да спре ползването на предоставяните от Доставчика услуги.
- При изтичане на срока на действие на лиценза на Клиента за ползване на Системата или при прекратяване действието на лиценза, Доставчикът спира достъпа на Клиента и Потребителите му до функциите за създаване на нови данни.
VII.ДРУГИ РАЗПОРЕДБИ
Чл. 31.
- По всички неуредени от настоящите Общи условия въпроси се прилагат разпоредбите на действащото законодателство на Република България.
Настоящите Общи условия са приети с решение на Изпълнителния директор на „Контракс” АД и са в сила от 16.03.2023 г.